مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان:

تجارب تلخِ محیط زیستی اصفهان موجب تغییر دیدگاه‌ها در طرح‌های اجرایی شده است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: تجارب تلخِ سال‌های گذشته موجب تغییر دیدگاه‌ها در اجرایی کردن پروژه‌هایی شده است که به محیط زیست آسیب رسان بوده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: تجارب تلخِ سال‌های گذشته موجب تغییر دیدگاه‌ها در اجرایی کردن پروژه‌هایی شده است که به محیط زیست آسیب رسان بوده‌اند.

احمدرضا لاهیجان زاده روز دوشنبه در آیین مبادله تفاهمنامه محیط زیستی با شورای اسلامی استان در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط‌ زیست اصفهان افزود: اُفق آینده‌نگرانه به وجود آمده در حوزه محیط زیست در نهادِ شورای اسلامی استان نسبت به سال‌های گذشته، مایه امیدواری است.

وی گفت: با تفاهمنامه منعقد شده بین شورای اسلامی استان و اداره‌کل محیط زیست می‌توان گفت که از تجارب و اتفاقات تلخ رخ داده در سال‌های گذشته در حوزه محیط زیست درس گرفته‌ایم و این موجب تغییر دیدگاه‌هایی شده است که می تواند مانع توسعه پایدار شود.

همکاری‌های فرهنگی، اجرایی زیست محیطی در راستای تسریع در اعمال قوانین، مقررات و سیاست های فرادستی محیط زیست موضوع تفاهمنامه ای بود که شورای اسلامی استان اصفهان با اداره کل حفاظت محیط‌زیست امضا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست اصفهان تاکید کرد: موارد تفاهمنامه همکاری شورای اسلامی با اداره کل حفاظت محیط زیست، تنها بخشی از کار است و بخش مهم آن همت و تلاش در جهت اجرا شدنِ صددرصد بندهای این تفاهمنامه است.

وی خاطرنشان کرد: شوراها، انجمن‌های مردمی و نمایندگان آنها هستند و سازمان حفاظت محیط زیست هم یکی از مردمی‌ترین ارگان های دولت به سبب مطالبه‌گری است که در راستای حفاظت از سلامت مردم و نسل آینده تلاش می‌کند.

وی افزود: تلاش سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از مردمِ نسل امروز و فردا در مقابل یکسری عملیات اجرایی آسیب رسان است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: کمکی که شوراها در این راستا می توانند به سازمان حفاظت محیط زیست بکنند این است که یاری رسانِ این نهاد در استانی باشند که در حدود ۱۰ میلیون و هفتصد هکتار وسعت و از این میزان دو میلیون و دویست هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.

وی یادآور شد: در این پهنه وسیع، کل پرسنل محیط‌بان در حوزه محیط زیست طبیعی استان حدود ۲۰۰ نفر است، این یعنی اینکه به ازای هر ۱۰ هزار هکتار، یک محیط بان می‌تواند حافظ این محدوده های دارای تنوع زیستی بالا و با ارزش غیرقابل قیمت گذاری باشد.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: اصفهان ۱۰ هزار واحد صنعتی و حدود ۹۰ شهرک صنعتی دارد که این محدوده ها باید پایش شوند و بطور قطع این امر با این تعداد محدودِ پرسنلِ حفاظت محیط‌ زیستِ استان، شدنی نیست.