قائم مقام وزیر ارشاد:

معرفی ظرفیت‌های فرهنگی مازندران ضروری است

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : شناساندن شخصیت آغاز گر قیام علویان در مازندران در این خطه از شمال کشور با بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه فرهنگ سازی همراه با تولیدات خوب هنری بسیار ضروری است.

قائم مقام وزیر  اسلامی گفت : شناساندن شخصیت آغاز گر قیام علویان در مازندران در این خطه از شمال کشور با بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه فرهنگ سازی همراه با تولیدات خوب هنری بسیار ضروری است.

سید محمد هاشمی روز یکشنبه در همایش روز ملی مازندران در روستای صالحان بخش کجور نوشهر افزود : قیام علویان در این استان به نظرم ورق های طلایی بوده که در تاریخ ایران و مازندران ثبت و ضبط شده و در این ارتباط رسانه ها، هنرمندان سینما و تئاتر باید پای کاربیایند و به شکلی چه این امامزاده و یا سایر امامزاده های سلسله علویان که نشان از مقاومت مردم این استان در برابر ظلم و جور حاکمان آن زمان بوده و نحوه به اسلام گرویدن آن ها را تییین و روشنگری کنند.

وی اظهار کرد : ثبت، نام مازندران، نام نیکی است که برای استان به جای مانده است و این نشان از آن دارد که مردم این سرزمین پاک که پایه گذار این حکومت بوده اند گرایش به تشیع و مستقل از ظلم و جور حکومت عباسی بودند.

این مقام مسول بیان داشت : چنین نامی برای مازندران سبب شده که این استان به آن ببالد و فخر بورزد البته این سرزمین همیشه و در همه حال صاحبان علم، فقاهت و عرفان در خود پرورانده است به عبارتی سرزمین شهادت و رشادت بوده است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امروز این استان افتخار آن را دارد که در دوران اخیر دفاع از حرم هم شهدای زیادی تقدیم اهل بیت (ع) کرده که در نوع خود در کشور کم رقیب بوده است و به نظرم از حیث آمار شهدا بزرگ ترین افتخاری است که بر پیشانی پرنشان و پرافتخار ایران اسلامی نشسته است و جای بسی خرسندی است.

وی ادامه داد: باز هم افتخار بازسازی حرم که یک اقدام اساسی بوده به نام علویان ثبت شده که در تاریخ، محمدبن زید هم ثبت شده و این از افتخارات مازندرانی ها است و امیدوارم این ایده و اندیشه راوی که سبب شده این روز به نام مردم مازندران ثبت شود بیشتر فرهنگ سازی شود.

همایش روز ملی مازندران و سالروز تاسیس نخستین حکومت علویان در ایران امروز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در روستای صالحان بخش کجور شهرستان نوشهر آغاز شد.