جاده کندوان در محدوده مرزن آباد – چالوس مسدود شد

رئیس پلیس راه مازندران از انسداد جاده کندوان محدوده مرزن آباد - چالوس خبر داد.

رئیس پلیس راه مازندران از انسداد جاده کندوان محدوده مرزن آباد – چالوس خبر داد.

سرهنگ یدالله جهان تاب شنبه شب افزود: به علت چند مورد ریزش سنگ و سنگ ریزه از ارتفاعات به پایین دست ناشی از بارندگی شدید، به منظور حفظ جان مسافران این مسیر حوالی یکساعت پیش بسته شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر تردد خودروها در جاده کرج – چالوس برقرار بوده منتهی از مرزن آباد تا چالوس آمد و شد عابران سواره رو از طریق آزاد راه تهران – شمال امکان‌پذیر است.

در جاده کرج – چالوس از چالوس تا مرزن آباد به طول حدود ۲۵ کیلومتر، تردد خودروها از ۲ مسیر یکی قطعه ۴ آزاد راه و دیگری جاده قدیم ممکن است.

رئیس پلیس راه مازندران در باره وقوع حوادث رانندگی در جاده کندوان هم گفت: تاکنون موردی از بروز این حوادث گزارش نشده است.

بارندگی شدید همراه با رعد و برق که حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز شنبه آغاز شد مشکلاتی را در غرب مازندران به دنبال داشت و سبب آب گرفتگی راه‌های ارتباطی درون‌شهری و اختلال در آمد و شد خودروها و شهروندان در این مناطق شد.

سیل سبب تخریب تعدادی پل، خرابی تاسیسات عمومی، زیرساخت های شهری، روستایی، شکستگی شبکه های آبرسانی، پارگی سیم و قطعی برق و آب گرفتگی بناهای مسکونی غرب مازندران به ویژه شهرستان عباس آباد شده است.

سازمان هواشناسی آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای را از اثرات مخاطره‌آمیز و پیامدهای منفی این سامانه جوی اعلام کرد.

در اخطاریه سطح زرد هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه شده که علاوه بر مقاوم‌سازی سازه‌های با مقاومت پایین و سایر اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده‌ای، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هواشناسی همچنین از کوهنوردان خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

هواشنایی شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه را صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و روز سه‌شنبه را صاف تا نیمه‌ابری و از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی کرد.