استاندار سمنان:

سمنان دومین استان کشور در زمینه اشتغالزایی است

استاندار سمنان گفت: این استان با تلاش مسوولان و برنامه‌ریزی کارشناسی و هدفمند جایگاه دوم کشور از لحاظ اشتغالزایی را از آن خود کرد.

استاندار سمنان گفت: این استان با تلاش مسوولان و برنامه‌ریزی کارشناسی و هدفمند جایگاه دوم کشور از لحاظ اشتغالزایی را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در پنجاه و دومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: به کارگیری دانش‌آموختگان در حوزه‌های تخصصی در اولویت اشتغالزایی باشند.

استاندار سمنان اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است و بر این پایه اشغالزایی راهبردی هم برای بهبود معیشت و حمایت از اقشار کم درآمد و هم حمایت از رونق تولید است.

وی ادامه داد: بانک‌های استان سمنان تسهیلات مرتبط در حوزه مشاغل خانگی را طبق روال گذشته به افراد واجد شرایط پرداخت کند.

هاشمی اضافه کرد: مدیران بخش‌های خصوصی برای افزایش صادرات استان سمنان تولیدات خود را با نام این استان صادر و ثبت کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران عامل بانک‌های استان با اهتمام ویژه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ با رعایت توسعه متوازن را پیگیری کنند.

ثبت‌نام درخواست تسهیلات رونق تولید آغاز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز گفت: دستورالعمل اجرایی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و به صورت رسمی فرآیند ثبت نام واحدهای متقاضی تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۲ آغاز شده است.

یادگار احمدی افزود: تشکیل کارگروه رشد یکی از اقدامات خوب در استان سمنان برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و رشد تولید در استان سمنان است.

مشکلات زیربنایی، مالیاتی، گمرکی و بانکی ۱۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان در پنجاه و دومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و درخصوص روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و امهال تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.