وزیر ارتباطات در دیدار با عباس گلرو، نماینده مردم سمنان:

سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تمام منازل مسکونی به فیبر نوری مجهز می‌شوند و این امر سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تمام منازل مسکونی به فیبر نوری مجهز می‌شوند و این امر سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی با عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آرزوی ما این است که هیچ نقطه‌ای از خاک جمهوری اسلامی ایران بدون پوشش و بدون دسترسی به شبکه ارتباطی نباشد و به فضل الهی، تا آخر امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی متصل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ بعدی که در کشور اجرا می‌شود، شبکه فیبر نوری است و در مجلس شورای اسلامی نیز این امر تصویب و اختیارات لازم به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تمام منازل مسکونی مردم را از طریق فیبر نوری به شبکه ارتباطی متصل خواهیم کرد و این امر سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهد.

زارع‌پور بیان کرد: هم‌اکنون سرعت اینترنت در کشور ۱۲ مگابیت بر ثانیه است که با اجرای شبکه فیبر نوری تا ۹۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد و این انقلابی در شبکه ارتباطی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور در سه چهار دهه آینده محسوب می‌شود و همه اقدامات بر بستر فیبر نوری رخ می‌دهد، گفت: ایران اسلامی در آینده به شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن به‌طور جدی نیاز دارد و فیبر نوری تنها راه است و کشور را برای ۵۰ سال آینده بیمه می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم تقویت شبکه فیبر نوری از استان سمنان و با همت همگانی همه مسؤولان آغاز شود.

3 روستای شهر سمنان زیر پوشش شبکه ارتباطی

در این دیدار عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه نیزاظهار کرد: به نمایندگی از مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه از تلاش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستور شخص وزیر برای تکمیل پوشش اینترنت روستایی در این حوزه انتخابیه قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه وضع پوشش شبکه ارتباطی تا 2 سال پیش «قرمز» بود و در کمتر از 2 سال، کل مناطق روستایی صعب‌العبور در این سه شهرستان زیرپوشش شبکه ارتباطی قرار گرفته است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مناطق روستایی پرجمعیتی در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه وجود دارد که مردم از نعمت شبکه ارتباطی در آنها بهره‌برداری خواهند کرد.

گلرو تصریح کرد: از طرفی، روستاهای این سه شهرستان در مسیر مواصلاتی استان‌های تهران، مازندران و گلستان قرار دارند و مسافران عبوری از خدمات شبکه ارتباطی در آنها استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر سیل، زلزله و … نیز شبکه ارتباطی بسیار الزامی و موردنیاز خواهد بود و در این شرایط نیز خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد.