برخورد با موتورسواران در بزرگراه‌ها

از تردد پلاک مخدوش‌ها جلوگیری می‌شود

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات از برخورد قاطع با ترک فعل افراد و نهادها در رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهری و جاده‌ای استان خبر داد.

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات از برخورد قاطع با ترک فعل افراد و نهادها در رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های شهری و جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مجتبی فرهمند در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز، مقابله با رانندگان پرخطر و توسعه سامانه‌های کنترل سرعت، اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز در راه‌های شهری و جاده‌ای باید هرچه سریع‌تر رفع شوند و هر شخص و نهادی که در این خصوص قصور یا ترک فعلی انجام داده باشد با برخورد قاطع دستگاه قضائی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از رانندگان پرخطر و هنجارشکن باعث برهم زدن نظم و امنیت ترافیکی شهر و جان باختن و مجروح کردن سایر افراد می‌شوند، افزود: دستگاه قضائی با این رانندگان قاطعانه برخورد می‌کند.

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات اصفهان به افرادی که پس از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و مواد روانگردان اقدام به رانندگی کنند، هشدار داد و گفت: این افراد علاوه بر اینکه مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و گواهینامه آنها ضبط می‌شود، به مجازات زندان نیز محکوم خواهند شد.

فرهمند در خصوص ورود موتورسیکلت به داخل بزرگراه‌های شهری عنوان کرد: براساس قانون ورود موتورسیکلت به بزرگراه ممنوع است و اگر حتی موتورسواری با سرعت مطمئنه در این راه‌ها حرکت کند و حادثه‌ای برای او رخ دهد، خود فرد مقصر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از راکبان موتورسیکلت به این موضوع واقف نیستند و همچنان شاهد حضور موتورسواران در بزرگراه‌ها هستیم، ادامه داد: دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند، در این خصوص اطلاع‌رسانی وسیعی را انجام دهند و در ورودی بزرگراه‌ها با نصب علائم هشداری موتورسواران را از این قانون مطلع کند.

سرپرست مجتمع قضائی ویژه تصادفات اصفهان از برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش خبر داد و گفت: تمام کلانتری‌ها موظف هستند از تردد این نوع موتورسیکلت‌سواران جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تمام خودروها بدون استثنا باید بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند، اظهار کرد: هیچ تفاوتی بین خودروهای شخصی و دولتی وجود ندارد و اگر خودروی یک دستگاه دولتی هم بیمه نامه شخص ثالث نداشت، باید با برخورد قانونی روبه‌رو شود.