معاون شهردار اصفهان:

اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری توسط معاونت عمران اجرا می‌شود، گفت: اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری توسط معاونت عمران اجرا می‌شود، گفت: اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

اصغر کشاورزراد در نشست خبری با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۷۰ درصد آن پروژه‌های سرمایه‌ای به ارزش حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه در سال جاری توسط معاونت عمران اجرا می‌شود.

برای تأمین مالی ۲۲۰ پروژه بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است

وی با بیان اینکه تا پایان آبان سال جاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است، گفت: ۲۲۰ قرارداد منعقد شده است، در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸، پیمانکار ۱۴۰ پروژه، سال ۱۳۹۹، ۱۴۴ پروژه، سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ پروژه، سال گذشته ۱۱۱ پروژه و سال جاری ۲۲۰ انتخاب و قرارداد منعقد شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه برای تأمین مالی ۲۲۰ پروژه بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در بودجه سال جاری ۳۶۸ پروژه با هزینه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، طراحی این پروژه‌ها باید توسط سازمان طراحی انجام و سپس به معاونت عمران ابلاغ شود، تا کنون ۲۷۰ پروژه طراحی و قرارداد ۲۲۰ پروژه بسته شده است، تعدادی از این پروژه‌ها گره‌گشا بوده که سال‌های زیادی در بودجه شهرداری قرار می‌گرفته، اما اجرایی نمی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه شاخص اواخر سال گذشته و ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید، گفت: پروژه شهدای ورزشکار ورودی شهر دولت‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، پروژه مرحوم آشتیانی که در خیابان زینبیه ورودی شهر حبیب‌آباد واقع است، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اوایل سال جاری به بهره‌برداری رسید؛ این دو پروژه برای افرادی که از سمت شمال شهر به جنوب و شرق عزیمت می‌کنند، کمک‌کننده است.

کشاورزراد با بیان اینکه حلقه حفاظتی به طول ۷۸.۲ کیلومتر و عرض ۷۵ متر است، تصریح کرد: این رینگ شامل دو محور تندرو با عرض ۲۰ متر و دو محور کندرو با عرض ۱۱ متر و پیاده‌رو و فضای سبز با عرض ۷۸ متر، است و کلان‌پروژه‌ای است که در سایر کلان‌شهرهای کشور با ابعاد مشابه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر رینگ چهارم ۳۶ تقاطع و پل احداث شده است، خاطرنشان کرد: ۴۸ کیلومتر آن در محدوده و حریم شهر اصفهان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به مزایای احداث رینگ چهارم ادامه داد: از عبور خودروهای سنگین در محدوده شهر کاسته می‌شود، همچنین کاهش حجم ترافیک در رینگ سوم و مرکز شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش زمان سفر برای افرادی که داخل محدوده شهر حرکت می‌کنند، از جمله سایر مزایای این رینگ است.

کشاورزراد با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری بیشترین توجه بر کیلومتر صفر تا چهار، رینگ چهارم است، گفت: کیلومتر صفر از تقاطع غیر هم‌سطح شهید سلیمانی آغاز و تا ورودی شهر قهجاورستان ادامه دارد، کیلومتر ۸۷ مجدد به تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی می‌رسد، درواقع به‌صورت یک حلقه نقطه آغاز و پایان متصل می‌شود، در دوره گذشته کیلومتر چهار تا هشت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در محدوده کیلومتر صفر تا چهارم رینگ چهارم، در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیشترین حجم مغازه و منزل وجود دارد که آزادسازی آن بسیار دشوار است، تصریح کرد: این منطقه در محدوده محلات خاتون‌آباد، دهنو، چنگان قرار دارد، اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات عمرانی رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ در محدوده منطقه شش شهرداری فعال است و در نظر داریم که تا پایان سال تعریض این سه کیلومتر انجام شود، اظهار کرد: در حال حاضر پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، امیدوارم در بودجه سال آینده تعریض کیلومتر ۶۸ که از پل اشکاوند به سمت شمال تا تقاطع غیر هم‌سطح سردار سلیمانی است و تقاطع غیر هم‌سطح روشن‌دشت یا فخری‌زاده احداث شود، هزینه آزادسازی این قسمت ۴۰۰ میلیارد تومان است، اگر این اتفاق بیفتد بعد از سپاهان شهر تا کیلومتر هشت تعریض کامل می‌شود.

کشاورزراد با اشاره به نارضایتی مردم از حفره‌های ایجاد شده در اثر تأسیسات شهری و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر اصفهان تصریح کرد: برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر بالغ بر سه هزار میلیارد تومان و هزینه زیادی است در حالی که شهرداری با محدودیت بودجه مواجه است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ تقاطع غیر همسطح و پل در سطح شهر وجود دارد که نگهداری و تعمیرات آن به‌صورت شبانه انجام می‌شود تا وقفه‌ای در خدمت‌رسانی رخ ندهد، تصریح کرد: ۲۵ پارکینگ در اختیار معاونت عمران قرار دارد که نگهداری، تعمیرات و اطفای حریق آن‌ها انجام می‌شود.

کشاورزراد با بیان اینکه ۲۶ پل مکانیزه در اختیار معاونت عمران قرار دارد، ادامه داد: ۱۱ پل از سال‌های پیش تحویل معاونت داده شده که تعمیرات کلی آن انجام شده است؛ البته زمانی که تحویل گرفتیم بیش از ۴۰ درصد خاموشی داشتیم که در حال حاضر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، همچنین ۱۵ پل که توسط بخش خصوصی نگهداری می‌شد از انتهای سال گذشته به معاونت عمران تحویل داده شد.