مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

ذخیره سد زاینده‌رود به 383 میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان فعلی ذخیره سد زاینده‌رود ۳۸۳ میلیون متر مکعب از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان فعلی ذخیره سد زاینده‌رود ۳۸۳ میلیون متر مکعب از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، در آیین اختتامیه دومین جشنواره قاصد آب اظهار کرد: نقش رسانه در مدیریت افکار عمومی در مباحث آب مهم است و ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف آب مانند فرونشست، تعادل بخشی و مدیریت یکپارچه سازی حوزه زمین و موارد متعددی مانند آب، پساب، آب شرب از ظرفیت رسانه استفاده تا افکار عمومی را مدیریت بکنند.

وی با بیان اینکه در مباحث آب اگر شفاف سازی نشود به انحراف کشیده می‌شود و در این میان نقش رسانه مهم است، افزود: تلاش خبرنگاران سبب می‌شود که بتوانیم تمامی ذینفعان حوضه از جمله کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

ساسانی خاطرنشان کرد: حوزه زاینده‌رود حوزه بسیار پرچالشی است و ناترازی بین منابع و مصارف ایجاد شده و مشکلاتی همچون نبود آب در رودخانه زاینده‌رود، کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین مطرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه سال آبی از نظر بارش رو به اتمام است و امیدواریم در اردیبهشت شاهد بارش موثر باشیم، میزان بارش ایستگاه کوهرنگ چلگرد در امسال ۱۰۲۰ میلی متر بوده و در سال گذشته ۱۳۹۰ میلی متر ثبت شده است و میزان ذخیره مخزنی سد زاینده‌رود ۳۸۳ میلیون متر مکعب از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد: توزیع آب کشاورزی در سه نوبت انجام می‌شود که دو نوبت آن در آبان سال گذشته و فروردین‌ امسال بوده و نوبت سوم برای غلات شرق اصفهان از ديروز شروع شده و خروجی آب باز و فردا به سطح شهر خواهد رسد و در شرق اصفهان توزیع خواهد شد.