شورای شهر شاهرود به عنوان برتر در استان سمنان معرفی شد

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود از معرفی این شورا به عنوان برتر استان سمنان بر اساس شاخص‌های استانداری خبر داد.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود از معرفی این شورا به عنوان برتر استان سمنان بر اساس شاخص‌های استانداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گویه – علیرضا رحیمیان  از شاهرود/

این روزها بیش از هر وقت دیگری نام شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به گوش می‌رسد و بهانه آن هم روز ملی شوراها است. این روز فرصتی است تا نگاهی به اقدامات انجام شده در شورای شهرهای استان سمنان بیاندازیم.

اعضای هفت نفره شورای شهر شاهرود با همراهی شهردار این شهر در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به تشریح عملکرد ۳۳ ماه اخیر شورای ششم شهر شاهرود و اقداماتی که در مجموعه شهرداری این شهر در دست اجرا است پرداختند.

حمیدرضا قنبریان در این نشست گفت: بر اساس اعلام استانداری سمنان، شورای اسلامی شاهرود علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌ها نیز دست یافت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

وی به تلاش اعضای شورای ششم طی ۳۳ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری ۲۰۵ نشست رسمی با ۷۵۰ مصوبه طی این دوره از شورای اسلامی شهر در شاهرود ثبت شد.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود به بدهی بیش از یک‌هزار میلیارد ریالی شهرداری شاهرود در زمان آغاز به کار این دوره شورا اشاره کرد و گفت: بودجه پنج هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۰ محقق نشد.

بودجه ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریالی شهرداری در سال ۱۴۰۳

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال محقق شد، ابراز کرد: برای سالجاری بودجه شهرداری شاهرود ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

قنبریان ادامه داد: با وجود اینکه شهرداری بر اساس شاخص‌های تورمی و استناد قانون درآمدهای پایدار که توسط دولت و وزارت کشور ابلاغ شده تا سقف ۴۵ درصد مجاز به افزایش تعرفه عوارض شهرداری است، اما ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش در دستور کار قرار گرفت که با احتساب ۲۶ درصد تخفیف خوش حسابی، در عمل مبلغی به عوارض سال گذشته اضافه نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار دوره ششم شورا تاکنون برای تامین هزینه‌های حوزه مدیریت شهری از طرح‌های سرمایه‌گذاری گذشته هیچ استفاده‌ای نشد.

وی به سرمایه‌گذاری در طرح مجتمع رزمندگان با مشارکت شرکت تعاونی لشکر۵۸ ارتش اشاره کرد و گفت: این طرح در حال تکمیل است.

قنبریان به سهم ۱۰ درصدی شهرداری از اراضی واگذاری بر اساس قانون از اداره مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بر این اساس باید ۱۱ و یک دهم هکتار زمین از سال‌های گذشته به مدیریت شهری شاهرود واگذار شود که با پیگیری‌های انجام شده به زودی این امر محقق می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود ادامه داد: اجرای طرح ساخت پل سه سطحی که در استان سمنان بی‌نظیر است، در دستور کار قرار دارد و تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی از افتتاح پارک مشاهیر، آبشار ۲ و سه خبر داد و گفت: ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان تهران در حال انجام است و گام نخست این مجموعه تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

ارتقای یک درجه‌ای شهرداری شاهرود

وی به ارتقای درجه شهرداری شاهرود از ۹ به ۱۰ اشاره کرد و افزود: فضای سبز این شهر از ۲۸۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ به ۳۳۵ هکتار افزایش یافت و سرانه ۱۵ مترمربع برای هر شهروند به ۲۰ مترمربع رسید.

رییس شورای اسلامی شهر شاهرود تصریح کرد: شهروندان باور داشته باشند که اعضای مدیریت شهری با تلاش و همت خود به دنبال این هستند که شاهرود به عنوان شهر نمونه کشوری شناخته شود.

تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر برای توسعه شهر

شهردار شاهرود هم در این نشست گفت: خردورزی در مصوبات و تصویب لوایح و همچنین بحث و تبادل نظر بهترین اتفاقات را تاکنون برای این شهر رقم زده است.

محسن احمدی با بیان اینکه مدیریت شهری در خدمت مردم به عنوان بخشی از جامعه به وظایف خود عمل می‌کند، افزود: رسانه‌ها چشم بینا، گوش شنوا، انتقال دهنده اخبار و بیان حقایق هستند که زمینه افزایش امید و اعتماد روزافزون مردم به کشور و مسوولان را فراهم می‌کنند.

وی موفقیت‌ها و دستاوردهای مجموعه شهرداری را نتیجه همراهی و آرامش در شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری شاهرود با کمترین دغدغه و مباحث حاشیه‌ای در حال خدمت به مردم است.

احمدی رمز موفقیت حوزه مدیریت شهری را در سایه همت، تلاش، همدلی، و پرهیز از تفرقه برشمرد و افزود: رسانه‌ها در تبیین خدمات شهری کمک کنند تا امید در جامعه زنده شود.

شهردار شاهرود ابراز کرد: حدود ۷۰ درصد از پیمانکاران شهرداری از افراد بومی انتخاب شده‌اند تا در حوزه‌های مختلف یاریگر مدیریت شهری باشند.

وی امانتداری، دلسوزی و تخصص را از شرایط انتخاب پیمانکاران برشمرد و اظهار کرد: رفع نواقص هر طرح بر عهده پیمانکاران است و شهرداری هزینه‌ای برای این امر پرداخت نمی‌کند.