برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن کریم در قم معرفی و تجلیل شدند

مدیرکل اوقاف قم: هسته‌های مقاومت معارفی باید در کشور ایجاد شود

در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه،  برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی و با اهدای لوح و جوایز تجلیل و قدردانی شدند.

در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه،  برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی و با اهدای لوح و جوایز تجلیل و قدردانی شدند.

فاطمه قراچورلو خبرنگار «گویه»- چهل و پنجمین مراسم اختتامیه مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور ۷۴ شرکت کننده منتخب و مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی در قم برگزار شد.

در ابتدای مراسم، قاری بین المللی قرآن کریم،  قاسم مقدمی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

در ادامه مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت جوادالائمه و آغاز دهه فجر، اظهار داشت:  دنیای پرآشوب و بی دین و لامذهب، ضدبشر و ضدانسانی امروز نیازمند پیام نجات بخش است و تنها چیزی که می تواند این دنیا را از تاریکی بیرون آورد قرآن و عترت می باشد.

حجت الاسلام عباس اسکندری بیان داشت: ما باید در این دوره حساس کنونی هسته مقاومت معارفی را در کشور و جهان ایجاد کنیم و به دامان قرآن پناه بریم.

وی با بیان اینکه وقف پشتوانه جاویدان برای حمایت از هر حرکت دینی و اسلامی تا پایان می باشد، افزود: باید وقف های قرآنی با توجه به نیاز امروز جامعه بیشتر شوند.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: باید همه مسئولان فرهنگی، مراجع عظام تقلید، علما با بهره گیری از منویات رهبری در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنند. ما بنا داریم مسابقات قرآن جنبه بین المللی داشته باشند و این معارف به جهان مخابره شود.

وی ادامه داد: استان قم ظرفیت دارد که آغازگر این حرکت باشد و کسی که در مسیر معارف اهل بیت علیهم السلام گام برمی دارد برنده صحنه زندگی می باشد.

سپس کلیپی از شرکت کنندگان مسابقات و نحوه اجرا و برگزاری پخش شد.

در ادامه از شاعر آئینی کشور، حمیدرضا برقعی دعوت شد و وی به شعرخوانی اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

قرائت بیانیه هیئت داوران چهل و پنجمبن مسابقات سراسری معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط رئیس هیئت داوران این دوره، از بخش های دیگر مراسم اختتامیه بود‌. در بخشی از این بیانیه ذکر شده بود که دبیرخانه دائمی مسابقات سراسری معارف قرآن کریم در قم تشکیل خواهد شد.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان هر سه بخش معارفی قران کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با اعطای لوح و جوایز تجلیل و قدردانی شد.

اسامی پذیرفته شدگان مسابقات معارفی

در بخش بانوان در رشته تفسیر قرآن کریم ، صبا صادقی از کرمانشاه، زهرا نصیریان از فارس، نسرین مهدوی از اصفهان، منصوره معینی از فارس و رضوان محمدی از اصفهان، حائز رتبه‌ی اول تا پنجم شدند.

در رشته نهج‌البلاغه نیز به ترتیب مریم شکرانی کوشکی از اصفهان، فاطمه خالقی از خراسان رضوی، تقوا داوودی از تهران، ناهید شفیعی دستگردی از اصفهان و اطهره قاضی‌زاده احسایی از کرمان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

در رشته صحیفه سجادیه نیز اولیا خان بابایی از گیلان، هانیه فیروزآبادی از کرمانشاه، مریم رفیعی از اصفهان، هنا دشتی از ایلام و اعظم مددخانی از قم نفرات اول تا پنجم معرفی و تجلیل شدند.

در بخش آقایان و در رشته تفسیر قران کریم، پنج جایزه نخست این بخش به علی صدوقی از لرستان، مهدی ربیعی لاکمه سری از گیلان، علی‌اصغر رستمی‌درونکلا از مازندران، محمد عباسی از قم و احمد برزگر از تهران اعطا شد.

در رشته نهج‌البلاغه نیز به ترتیب سیدمحمد مجتبی صفایی از بوشهر ، علی سوخکی از فارس، غلامحسین فاتحی از چهارمحال‌وبختیاری، رحیم عنایت‌زاده از اصفهان و ابراهیم مسجدی از فارس اول تا پنجم معرفی شدند.

همچنین جایزه نخست رشته صحیفه سجادیه در بخش آقایان  به مسعود غفاری فینی از اصفهان، سجاد حبیبی از قم، هاشم وحیدیان از خراسان‌رضوی، علیرضا جاوید از آذربایجان‌شرقی و مرتضی خرمی از مازندران اعطا شد.