دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

۹۰ درصد کارگران قراردادهای سفید دارند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ۹۰ درصد کارگران استان بدون امنیت شغلی و با قراردادهای سفید مشغول کار هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: ۹۰ درصد کارگران استان بدون امنیت شغلی و با قراردادهای سفید مشغول کار هستند.

نصرالله دریابیگی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کارگر به برنامه‌های مختلف این هفته اشاره و اضافه کرد: دیدار با ائمه جمعه، نماینده محترم ولی فقیه، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از کارگران نمونه و کارآفرین از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت مازندران تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، افزود ۹۰ درصد از کارگران در قالب قراردادهای سفید امضا مشغول کار هستند و متأسفانه کارگران در حال استثمار شدن هستند و حقوق بیمه آنها به موقع پرداخت نمی‌شود.

وی بر لزوم اصلاح ماده هفت قانون تأمین اجتماعی تاکید کرد و افزود: افزایش حقوق دستمزد تورم زا نیست نقش آن را در سبد هزینه بسیار پایین است و شورای عالی کار در تعیین حقوق و دستمزد نقض کرده است.

ساداتی رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران نیز با اشاره به تفاهم نامه بین این انجمن با اداره تعاون و فنی حرفه‌ای برای آموزش و ایمنی کارگران ساختمانی اظهار داشت: در راستای این تفاهم نامه آموزش‌های ایمنی کارگران برای کاهش سوانح و حوادث ساختمانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

۲۰ هزار کارگر در صف بیمه هستند

وی با اظهار اینکه مازندران حدود ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه شدن قرار دارند، افزود: کارگران بیمه شده استان زمانی ۵۴ هزار نفر بود و اکنون شمار آنها به زیر ۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده و تعدادی از شمول بیمه خارج شدند.

ساداتی با تاکید بر اصلاحیه ماده ۵ قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت: کارگران مظلوم واقع شدند و در این طرح و ماده حرف‌های تأمین اجتماعی و کارفرمایان شنیده شد.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی مازندران با بیان اینکه سهمیه بندی شدن بیمه کارگران خلاف قانون محسوب می‌شود، تصریح کرد: در هیچ جای قانون صحبت از سهمیه بندی شدن بیمه کارگران وجود ندارد و باید این مطالبه حقوقی و قانونی کارگران عملیاتی شود.

وی افزود: سهمیه بندی بیمه علاوه بر بروز فساد سبب جا ماندن بسیاری از افراد نیازمند و واجد شرایط از این تر می‌شود.